Luister versigtig
2024-06-07Spreuke 15:31 NLV
Een kundige noem dat leiers eers jou hart aanraak, voor hulle vir jou hand vra. Dis die wet van verbinding. Voor ‘n leier iemand se hart kan aanraak, moet hy of sy eers weet wat daarin is. Jy kom dit agter deur te luister. ‘n Onwilligheid om te luister is tipies van swak leiers. Meer as die helfte van bestuursprobleme is as gevolg van foutiewe kommunikasie. Die oorgrote meerderheid van kommunikasieprobleme spruit daaruit dat mense nie goed genoeg luister nie. Baie stemme roep om ons aandag. Soos jy oorweeg hoe om te luister, onthou dat jy twee redes het om te luister: a) Om met mense te skakel, en b) Om meer van hulle te leer. Dit sluit jou mededingers in.
Sam Markewich het geskerts: ‘As jy nie met my saamstem nie, beteken dit jy het nie mooi geluister nie.’ Hy het natuurlik ‘n grap gemaak, maar die hartseer waarheid is dat wanneer ‘n leier ‘n ander organisasie slegs as mededinging beskou, fokus hy of sy hulle aandag daarop om hul eie onderneming te bou of hul eie doel te verdedig en vergeet gevolglik om uit die ander organisasie se pogings te leer. Jy wil nie noodwending jou aksies op dit wat die ander persoon doen, baseer nie, maar jy moet steeds luister en leer hoe om jouself te verbeter.
Dis ‘n duur fout om so besig te wees om jou eie ding te doen, of te probeer om dinge te laat gebeur, dat jy nie aandag gee aan dit wat rondom jou aangaan nie. Elke dag wat jy lewe en elke ervaring wat jy het, positief en negatief, kan vir jou waardevolle lesse leer. Jy moet egter luister!
Sielskos: Eseg 10-13; Mark 14:27-42; Ps 124; Spr 14:21-24